Ο 13ος άθλος;
Ίσως ένα από τα μεγαλύτερα επιτεύγματα του ανθρώπου και της Μηχανικής είναι η Διώρυγα του Παναμά...ή μήπως ο 13ος άθλος όπως δείχνει και η αφίσα που κέρδισε το διαγωνισμό.
Ένα έργο που για να ολοκληρωθεί έκανε 12 χρόνια και ενώνει τους 2 ωκεανούς Ατλαντικό από το λιμάνι του CRISTOBAL και τον Ειρηνικό στο λιμάνι της BALBOA μέσω μιας τεχνητής διώρυγας μήκους 92χλμ διαμέσου ενός ορεινού όγκου της Κεντρικής Αμερικής...
Αυτό ήταν και το κυριότερο πρόβλημα , γατί η λίμνη που υπάρχει μέσα στον ορεινό αυτό όγκο είναι περίπου 100 μέτρα πιο ψηλά από την στάθμη των ωκεανών. . . Έτσι έπρεπε να βρεθεί ένας τόπος να ανυψώνονται τα πλοία μέχρι αυτό το ύψος.
Ένα έργο που την κατασκευή και διάνοιξή του ξεκίνησαν οι Γάλλοι αλλά λόγω των πολλών θανάτων από αρρώστιες μέσα στην τροπική βλάστηση αλλά και λόγω πολλών ατυχημάτων εγκατέλειψαν την προσπάθεια για να την αναλάβουν οι Αμερικάνοι το 1903 και να την παραδώσουν σε λειτουργία στις 15 Αυγούστου το 1914.
Δημιουργήθηκε κατ αρχάς λοιπόν μία τεράστια τεχνητή λίμνη και 3 ενότητες που έχουν 3 δεξαμενές η καθεμιά (κάτι σαν μπανιέρες)
Αυτό ήταν και το κυριότερο πρόβλημα , γατί η λίμνη που υπάρχει μέσα στον ορεινό αυτό όγκο είναι περίπου 100 μέτρα πιο ψηλά από την στάθμη των ωκεανών. . . Έτσι έπρεπε να βρεθεί ένας τόπος να ανυψώνονται τα πλοία μέχρι αυτό το ύψος.
Ένα έργο που την κατασκευή και διάνοιξή του ξεκίνησαν οι Γάλλοι αλλά λόγω των πολλών θανάτων από αρρώστιες μέσα στην τροπική βλάστηση αλλά και λόγω πολλών ατυχημάτων εγκατέλειψαν την προσπάθεια για να την αναλάβουν οι Αμερικάνοι το 1903 και να την παραδώσουν σε λειτουργία στις 15 Αυγούστου το 1914.
Δημιουργήθηκε κατ αρχάς λοιπόν μία τεράστια τεχνητή λίμνη και 3 ενότητες που έχουν 3 δεξαμενές η καθεμιά (κάτι σαν μπανιέρες)
Σκοπός αυτών των δεξαμενών, βασισμένων στην αρχή των συγκοινωνούντων δοχείων, είναι να ανυψώνουν ή να κατεβάζουν τα πλοία σε διαδοχικά επίπεδα.
Κάθε δεξαμενή έχει μήκος= 305 μ , πλάτος= 33.5μ και βάθος= 26μ
Έτσι το μεγαλύτερο μέγεθος ενός πλοίου για να μπορέσει να περάσει είναι :
Μήκος=295μ Πλάτος= 32μ και Βύθισμα= 12μ .
Ο τύπος αυτών των πλοίων ονομάζεται PANAMAX.
Στα πλευρικά τοιχώματα των δεξαμενών υπάρχουν σιδηροδρομικές ράγες όπου κινούνται οδοντωτά τρενάκια τα οποία "δένουν και τραβούν" το πλοίο μέσα στην δεξαμενή.
Στις πρώτες δεξαμενές Gatun το πλοίο που κατευθύνεται από τον Ατλαντικό προς το Ειρηνικό ανυψώνεται διαδοχικά 25μ για να μπορέσει να φτάσει στο ύψος της τεχνητής λίμνης.Αφού διασχίσει περίπου 33 μίλια φτάνει στην δεύτερη συστοιχία δεξαμενών P.Miguel όπου κατεβαίνει 9μ για να μπει στην λίμνη Μιραφλόρες. Και τέλος φτάνει στις τελευταίες δεξαμενές Miraflores όπου κατεβαίνει πάλι διαδοχικά αλλά 20μ για να έρθει στο ύψος των υδάτων του Ειρηνικού ωκεανού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου